ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

  • ۰
  • ۰

پیش‌ثبت‌نام عتبات از اوایل آبان‌ماه آغاز شد و بیش از 14 هزار نفر آمادگی خود را برای تشرف به کربلا اعلام کردند که با اعلام هزینه نهایی این سفر معنوی، ثبت‌نام قطعی سفر عتبات از امروز آغاز می‌شود.

14 هزار نفر برای سفر عتبات پیش‌‌ثبت‌نام کردند/ آغاز ثبت‌نام قطعی از امروز

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با لغو ویزای عراق ثبت‌نام عتبات از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد و قرار بود اعزام زائران نیز از ۲۳ آبان‌ماه از سر گرفته شود.

 

با این وجود، به منظور برنامه‌ریزی برای برقراری سفر به عتبات پس از ۲۰ ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا و همچنین بالا بودن هزینه بلیت پروازها به عراق زمان نخستین اعزام کاروان‌های عتبات به تعویق افتاد و در نهایت چند کاروان برای برقراری سفر عتبات در سایت ثبت‌نام عتبات باز شد و بر اساس اطلاعیه سازمان حج و زیارت، افرادی که در هفته‌های گذشته آمادگی خود را برای سفر عتبات در این دوره یعنی تا پایان دی‌ماه اعلام کرده بودند، می‌توانند از ساعت ۹ صبح امروز با پرداخت هزینه و انتخاب کاروان ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

به گفته یکی از مسؤولان، بیش از ۱۴ هزار نفر با اعلام آمادگی خود برای سفر عتبات در بازه زمانی تا ۳۰ دی‌ماه در سامانه پیش ثبت‌نام کردند و از امروز سایت برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام باز می‌شود.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

زیاده‌روی در مصرف ویتامین C که یکی از ویتامین‌های ضروری بدن است می‌تواند باعث به خطر افتادن سلامت بدن شود.

ویتامین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ویتامین C یکی از ویتامین‌های بسیار ضروری و مهم برای بدن است که نقش مهمی در سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. همچنین این ویتامین در التیام زخم‌ها، تقویت استخوان‌ها و بهبود عملکرد مغز نقش دارد.

یکی از دلایل رایجی که مردم اقدام به مصرف ویتامین C می‌کنند، جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی است. با این حال، در کنار خواص بی‌نظیر این ویتامین زیاده‌روی در مصرف هر مکمل غذایی می‌تواند عوارض جانبی برای بدن داشته باشد.

 رایج‌ترین عوارض جانبی زیاده‌روی در مصرف ویتامین C

۱- مشکلات گوارشی

معمول‌ترین مشکل ناشی از زیاده‌روی در مصرف ویتامین C بروز ناراحتی گوارشی است. در حقیقت این مشکل ناشی از خوردن مواد غذایی حاوی این ویتامین نیست بلکه ناشی از مصرف ویتامین C به صورت مکمل است. بدن توانایی آن را دارد که از جذب ویتامین C اضافی داخل مواد غذایی مانند مرکبات اجتناب کند، اما مکمل‌های حاوی این ویتامین بدون توجه به نیاز بدن جذب می‌شوند.

متخصصان می‌گویند مصرف بیش از ۲ هزار میلی‌گرم ویتامین C در روز می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در فرد شود. معمول‌ترین این مشکلات شامل اسهال و حالت تهوع می‌شود. همچنین رفلاکس معده نیز از دیگر مواردی است که در این افراد دیده می‌شود.

۲- زیاده‌روی در جذب آهن

یکی از دلایل شهرت ویتامین C توانایی این ویتامین در افزایش جذب آهن به بدن است. در حقیقت ویتامین C با ترکیب با برخی از انواع عناصر آهن، عمل جذب آن‌ها را تسهیل می‌کند. مطالعات نشان داده است افرادی که به همراه غذا ۱۰۰ میلی‌گرم ویتامین C مصرف می‌کنند ۶۷ درصد بیشتر آهن از غذا جذب می‌کنند.

به همین دلیل، زیاده‌روی در مصرف ویتامین C می‌تواند به جذب بیش از حد آهن در بدن منجر شود. این امر بخصوص زمانی که فرد اقدام به مصرف قرص مکمل آهن می‌کند می‌تواند تشدید شود.

۳- سنگ کلیه

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در صورتی که سطحش در بدن افزایش یابد، بدن به صورت اوکسالات اقدام به دفع آن از طریق ادرار می‌کند. با این حال، در برخی مواقع اوکسالات طی فرآیندی با مواد معدنی ترکیب شده و به صورت کریستال در می‌آید که می‌تواند منجر به بروز سنگ در کلیه‌ها شود.

تحقیقات دانشمندان بر روی بزرگسالان نشان داده است اگر فردی به مدت ۶ روز اقدام به مصرف ۲ دز مکمل ویتامین سی به میزان یک هزار میلی گرم در طول روز کند، میزان اوکسالات دفع شده از بدن وی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. مصرف بیش از ۲ هزار میلی گرم ویتامین C در روز نه تنها باعث افزایش حجم ادرار دفع شده می‌شود، بلکه خطر ابتلا به سنگ کلیه را در فرد به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 میزان ویتامین C مورد نیاز بدن در زنان ۷۵ میلی گرم و در مردان ۹۰ میلی گرم در روز است. از این رو، توصیه می‌شود از زیاده‌روی در مصرف این ویتامین ضروری اجتناب کنید.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

آیا ویتامین دی، روی و سایر مولتی ویتامین‌ها به پیشگیری از COVID-19 کمک می کنند یا در تسریع درمان آن موثر هستند؟ در این مقاله پاسخ این قبیل پرسش‌های خود را خواهید یافت.

چگونه می‌توانیم از ابتلای خود به COVID-19  پیش‌گیری کنیم؟

برای مراقبت از COVID-19  و گونه های جدید آن بهترین راه حل تقویت سیستم ایمنی بدن برای بهبود مقابله با ویروس است.

مولتی ویتامین‌ها و غذاهای غنی از ویتامین‌ و مواد معدنی در تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم هستند.

کسانی که وضعیت تغذیه بهتری دارند می‌توانند بهتر از دیگران با بیماری کرونا مبارزه کنند.

در حقیقت دائماً عوامل بیماری زای بسیاری مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها وارد بدن ما می‌شوند. اگر سیستم ایمنی بدن ما به خوبی فعالیت کند، ما به سادگی بیمار نخواهیم شد.

 

ترکیبات موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با COVID-19:

حتما شما هم شنیده‌اید که متخصصان مصرف مولتی ویتامین‌ها و قرص‌های گیاهی مختلفی را در دوران کرونا توصیه می‌کنند. اما بهترین این ویتامین‌ها کدام است؟ در ادامه بهترین ویتامین‌های موثر در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از کرونا آورده شده است.

ویتامین  C

این ویتامین سال‌هاست که به عنوان منبع اصلی برای تقویت سیستم ایمنی شناخته می‌شود. ویتامین C برای سلامت لکوسیت‌ها، نوعی گلبول های سفید خون که به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کنند، حیاتی است. بنابراین این ویتامین از اهمیت ویژه‌ای در پیش گیری از ابتلا به بیماری کرونا برخوردار است.

او به بزرگسالان توصیه می‌شود که ویتامین سی 1000 میلی گرم را دو بار در روز مورد مصرف قرار دهند.

مصرف غذاهای غنی از ویتامین C نیز گزینه مناسبی جهت تامین ویتامین سی مورد نیاز بدن می‌باشد. این غذاها شامل آب میوه پرتقال و سایر میوه‌ها و سبزیجات از جمله گریپ فروت، توت فرنگی، گوجه فرنگی و کرن بری می‌باشد.

 

ویتامین D

اغلب ما ویتامین D خود را از طریق نور خورشید دریافت می‌کنیم، اما مصرف مکمل های حاوی ویتامین  دی ایده خوبی است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی در بزرگسالان و کودکان ارتباط دارد.

در حقیقت، افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس COVID-19 هستند. وقت دریافت کافی ویتامین دی همین الان است.

به بزرگسالان توصیه می‌شود که مکمل ویتامین D3 1000 واحد بین المللی (IU) را یک یا دو بار در روز مصرف کنند که به همراه غذا مصرف می شود.

علاوه بر این، می‌توانید با خوردن ماهی و سایر غذاهای غنی شده با این ویتامین، میزان ویتامین D بدن خود را افزایش دهید.

کسانی که کمبود ویتامین D دارند، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه برای دریافت دوز دقیق ویتامین دی مشورت کنند

در دوران کرونا از کدام مکمل ها و ویتامین ها استفاده کنیم؟

روی

فلز روی برای رشد طبیعی و عملکرد نرمال سلول‌های واسطه در سیستم ایمنی بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که افزایش غلظت روی در بدن می‌تواند از تکثیر ویروس‌هایی مانند فلج اطفال و SARS-coronavirus جلوگیری کند.

مصرف روزانه 10 تا 15 میلی گرم روی جهت تقویت موثر سیستم ایمنی مناسب می‌باشد.

 

ویتامین های گروه B

ویتامین B6 که یکی از ویتامین‌های این گروه است برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است. دریافت کافی ویتامین‌های گروه B، به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود (به راحتی می توانید میزان مصرف روزانه خود را از غلات غنی شده دریافت کنید) یا مصرف یک مولتی ویتامین ضروری می‌باشد.

نخود، ماهی تن و آزاد، غلات کامل و حبوبات، جگر گاو، گوشت چرخ‌کرده، سینه‌ی مرغ، هندوانه، سیب زمینی و اسفناج منابع غذایی سرشار از ویتامین B6 هستند.

 

سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی با کاربردهایی مختلف از جمله پیشگیری از ابتلا به آنفولانزای پرندگان و آنفولانزای خوکی است. سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. لازم به ذکر است که سلنیوم در افرادی که دارای اختلالات خود ایمنی هستند، می‌تواند تاثیراتی منفی بر سیستم ایمنی بدن بیمار داشته باشد.

سیر

سیر یکی موثرترین ترکیبات گیاهی است که دارای خاصیت ضد ویروسی است. سیر در کاهش شدت علائم سرماخوردگی، آنفولانزا یا عفونت های COVID-19 بسیار مفید می‌باشد.

در یک مطالعه، افرادی که از مکمل های سیر در فصل سرما استفاده می‌کردند، کمتر از افرادی که قرص دارونما استفاده کرده بودند، دچار سرماخوردگی شدند. سیر همچنین می‌تواند طول دوره بیماری و سرماخوردگی را کوتاه کند. علاوه بر این‌که می‌توانید سیر را تازه بخورید، می توانید آن را به صورت مکمل نیز دریافت کنید.

 

آستراگالوس یا ریشه گون

گون گیاهی است که ریشه آن در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول ریشه گون برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی، عفونت‌های تنفسی فوقانی، آلرژی‌های فصلی، آنفولانزای خوکی و مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌شود.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

برنامه‌ریزی برای سفر تا چه اندازه شدنی است؟

آدم‌های زیادی وجود دارند که سفر را به عنوان یک سبک زندگی جذاب و هیجان‌انگیز انتخاب کرده‌اند. اما بسیاری از افراد در برخورد با کسانی که زیاد به سفر می‌روند، درباره برنامه‌ریزی برای سفر  امکان‌پذیر بودن آن می‌پرسند. رفتن به سفر و برنامه‌ریزی برای آن اصول و قواعد خاص خودش را دارد که با انجام آن‌ها، برنامه‌ریزی برای سفر ممکن می‌شود:

۱. مقصد خودتان را انتخاب کنید!

اولین قدم برای برنامه‌ریزی سفر یافتن و مشخص کردن دقیق مقصد است. بسیاری از افراد فقط می‌دانند که قصد سفر دارند! اما تا مدت‌ها مقصد مشخصی را در نظر ندارند و نمی‌دانند به کجا سفر کنند. پس بهتر است به جای اینکه فقط بگویید «دلم یک سفر تابستانی می‌خواهد» یا «در فلان ماه می‌خواهم به سفر بروم»، مقصد دقیق سفرتان را مشخص کنید تا از سردرگمی رها شوید و مراحل بعدی را بهتر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید.

۲. مدت زمان سفر را مشخص کنید

اگر‌ می‌خواهید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، بهتر است مدت زمان سفر را مشخص کنید. با این کار می‌توانید هزینه کلی سفر را هم تخمین بزنید. بعد از مشخص کردن مقصد، از خودتان بپرسید که چه مدت را در سفر خواهم بود؟ آیا قرار است سه روز بمانم؟ یا یک هفته یا ...؟

پاسخ دادن به این سوال به شما کمک می‌کند که میزان ذخیره پول و زمانی را که برای جمع کردن آن نیاز دارید مشخص کنید.

۳. از همین امروز پس‌انداز کنید

اگرچه این روزها سفرهای ارزان و کم‌خرج بسیار رایج شده و به عنوان یک نوع خاص و محبوب سفر شناخته می‌شود، اما همچنان داشتن پول و پس‌انداز کردن آن، برای رفتن به سفر مهم است. برای آنکه برنامه‌ریزی سفر را امکان‌پذیر کنید، بهتر است به فکر پس‌انداز کردن باشید. یک قلک، جعبه پس‌انداز سفر یا یک حساب بانکی مشخص را برای پس‌انداز پول کنار بگذارید و هفتگی یا ماهانه، مبلغ مشخصی را درون آن بریزید. با خودتان قرار بگذارید که تا زمان رفتن به سفر، از پس‌انداز خود خرج نکنید. 

۴. مشخص کنید که به تنهایی سفر می‌کنید یا همسفر دارید

اینکه به تنهایی سفر می‌کنید یا همسفر دارید، می‌تواند برنامه‌ریزی سفر شما را تغییر دهد. سفرهای دسته‌جمعی و یا سفر با یک همسفر همراه، کار برنامه‌ریزی را آسان‌تر و کارها را میان آدم‌ها تقسیم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید سفر و نیازمندی‌هایش را از ابعاد مختلف و دیدگاه‌های گوناگون بررسی کنید. همچنین این کار کمک می‌کند که پس‌انداز کردن را بهتر و با بودجه بیشتری انجام دهید و در نهایت به هدفی که دارید برسید.

۵. هزینه‌ها را تخمین بزنید

اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی برای سفر را امکان‌پذیر کنید و تجربه یک مسافرت جذاب و ماندگار را بچشید، باید هزینه‌های احتمالی را تخمین بزنید. به همه چیز با دید باز نگاه کنید و هر آنچه را که فکر می‌کنید هزینه‌بردار است در نظر بگیرید. درباره شهر یا کشوری که به آن سفر می‌کنید، به خوبی تحقیق کنید تا بدانید مقصد شما جزو مقصدهای ارزان است یا گران! هزینه پروازها، اقامت، هتل و هاستل، خرج‌های جاری و هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و خورد و خوراک را بررسی کنید و حتی کوچک‌ترین هزینه‌ها را از قلم نیندازید. با این کار نیمی از مسیر برنامه‌ریزی را می‌روید.

۶. پیش از سفر، پرواز، بلیط قطار و اتوبوس و محل اقامتتان را رزرو کنید

برنامه‌ریزی برای سفر با رزرو بلیط و اقامتگاه ممکن می‌شود. این موضوع که شما دقیقا بدانید چگونه و با چه وسیله‌ای سفر می‌کنید و پس از رسیدن به مقصد قرار است به کدام سمت بروید بسیار اهمیت دارد. پس بهتر است تا جایی که امکان دارد بلیط سفر و اقامتگاهتان را در مبدا مشخص کنید.

۷. بدانید که در طول قصد انجام که کارهایی را دارید

مشخص کردن تقریبی کارهایی که قصد دارید در طول سفر انجام دهید، دید بهتری از سفر، هزینه‌ها و تفریحات به شما می‌دهد. متناسب با جایی که به آن سفر می‌کنید، تفریحات، کارها و برنامه‌هایتان را مشخص کنید. این کار هم به منظم بودن برنامه‌های سفر شما کمک می‌کند و هم می‌توانید دید خوبی را نسبت به هزینه‌های احتمالی داشته باشید.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود و به پیشگیری از بروز استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند.

Vitamin e - ویتامین ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند. بنابراین مقادیر مناسب ویتامین E می‌تواند فرد را در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان و آسیب چشمی مرتبط با سن (دژنراسیون ماکولا) محافظت کند.

از مهمترین مزایای ویتامین E شامل نقش آن به عنوان ویتامین محلول در چربی است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام‌ها، فعالیت‌های آنزیمی و فرآیندهای عصبی مورد نیاز است. در عین حال مصرف زیاد ویتامین E از طریق مکمل‌ها می‌تواند منجر به خون‌ریزی بیش از حد شود. البته مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین E مانند مواردی که در ذیل آورده شده، سالم و بی خطر است.

 

بنا بر گزارش سایت مای فود دیتا، مقدار مورد نیاز مصرف ویتامین E به طور روزانه ۱۵ میلی‌گرم است. از مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین E می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تخمه آفتابگردان

۲- بادام‌ها

۳- آووکادو

۴- اسفناج

۵- کدو گردویی (از خانواده کدو حلوایی)

۶- کیوی

۷- کلم بروکلی

۸- ماهی قزل آلا

۹- روغن زیتون

۱۰- میگو

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

ویتامین‌های گروه B جزو مهم‌ترین مواد مغذی برای فرمانده بدن هستند. به‌ویژه اینکه این ویتامین‌ها مغز را جوان‌تر نگه می‌دارند.

112179239282091201001821911422711921617218164.jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، نتایج بررسی‌های متعدد حاکی از آن است که کمبود ویتامین‌های B۶، B۹ و B۱۲ در سنین رشد و هم در سنین بزرگسالی باعث بروز آسیب‌های مغزی می‌شود. بنابراین این ترکیبات مفید برای سلامت مغز که سکان‌دار کنترل تمام ارگان‌های بدن است لازم و ضروری هستند.

در ادامه‌ی مطلب بیشتر در خصوص تأثیر ویتامین‌های خانواده B در سلامت و جوانی و شادابی مغز صحبت می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

ویتامین‌های خانواده B و نقش آن‌ها در کنترل هموسیستئین
یکی از عملکردهای ویژه ویتامین‌های گروه B پیشگیری از تجمع و افزایش «هموسیستئین» است. هموسیستئین یک اسیدآمینه غیرپروتئینی حاوی گوگرد و یک ماده سمی است که در طول سوخت و ساز بدن تولید می‌شود و اگر به درستی دفع نشود می‌تواند مغز را بیمار کند. از طرف دیگر هموسیستئین از بقایای متابولیسم یا همان سوخت و ساز است که در بدن تولید می‌شود. این ماده در حالت کلی نمی‌تواند باعث آسیب شود چون بدن ما سیستمی دارد که آن را دفع می‌کند. با این حال زمانی که دفع این ماده به درستی انجام نمی‌شود می‌تواند باعث ایجاد انسداد در جداره عروق خونی شود. این مسئله نیز جریان خون را در تمام بدن دچار مشکل و اختلال می‌کند که مغز نیز از آن مستثنا نیست.


به عبارت دیگر تجمع و افزایش میزان هموسیستئین می‌تواند به نرون‌ها یا همان سلول‌های عصبی ما آسیب بزند. برای دفع این ماده زائد عملکرد ویتامین‌های B۶، B۹ و B۱۲ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نتایج مطالعاتی که در مجله Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد تأثیر این ویتامین‌ها به قدری حائز اهمیت است که کمبود آن باعث افزایش خطر بروز بیماری‌های نرودژنراتیو مانند آلزایمر و زوال عقل می‌شود.

پیشگیری از کمبود ویتامین‌های گروه B برای پیشگیری از خطر آسیب‌های مغزی
در طول سال‌های اخیر، مطالعات زیادی نشان داده است که میزان ویتامین‌های گروه B در افرادی که به بیماری‌های نرودژنراتیو مبتلا هستند کمتر است. البته این کمبود به افزایش سن نیز ارتباط پیدا می‌کند. نتایج بررسی‌های جهانی نشان می‌دهد میزان بالای هموسیستئین در خون یعنی بین ۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از حد نرمال می‌تواند خطر بروز اختلال شناختی و زوال عقل را در افراد سالمند بالا برد. خوشبختانه جبران کمبود ویتامین‌های گروه B بسیار ساده است.

 شما می‌توانید با مصرف منظم مواد غذایی سرشار از این ویتامین‌ها نیازهای بدنتان را تأمین کرده و خودتان را در برابر آسیب‌های ناشی از کمبود آن بیمه کنید. با توجه که می‌توان با مصرف مواد غذایی مختلفی از جمله گوشت قرمز، ماهی و سبزیجات برگ سبزدار ویتامین B مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید همچنین می‌توانید با مصرف مکمل ویتامین‌های این گروه از کمبود آن جلوگیری کرده و کمبودهای احتمالی را جبران کنید.

منابع طبیعی ویتامین‌های B۶، B۹ و B۱۲
یادتان باشد که جذب این ویتامین‌ها با کمک داشتن یک تغذیه سالم و متنوع برای حفظ جوانی، سلامت و شادابی مغز کافی است بنابراین بهتر است منابع طبیعی این ویتامین‌ها را به خوبی بشناسید و به طور منظم آن‌ها را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

ویتامین B۶
ویتامین B۶ به میزان قابل توجهی در گوشت ماکیان از جمله گوشت مرغ، بوقلمون، اردک، بلدرچین و قرقاول وجود دارد. علاوه براین نخود، ماهی تن، غلات و سیب‌زمینی نیز از دیگر منابع غنی ویتامین ۶B محسوب می‌شوند. باید بدانید که کمبود این ویتامین شما را در معرض خطر افسردگی، سرگیجه و ضعف سیستم ایمنی بدن قرار می‌دهد.

ویتامین B۹
ویتامین B۹ در سبزیجات برگ سبزدار مانند بروکلی، اسفناج، کاهو، جعفری، شاهی و غیره وجود دارد. علاوه براین می‌توانید به میوه‌هایی مانند آووکادو، پاپایا، پرتقال و حبوبات و میوه‌های خشک نیز اعتماد کنید. باید بدانید که کمبود این ویتامین شما را در معرض سردرد، تحریک‌پذیری، بدخلقی، ضعف و همچنین کمبود تمرکز قرار می‌دهد.

ویتامین B۱۲
ویتامین B۱۲ به میزان زیادی در گوشت‌های قرمز، ماهی، غذاهای دریایی و محصولات لبنی وجود دارد. به همین دلیل معمولاً افراد گیاهخوار از کمبود ویتامین ۱۲B رنج می‌برند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود این ویتامین می‌تواند باعث بروز اختلالات حافظه، افسردگی و از بین رفتن عملکردهای شناختی شود. علاوه براین کمبود ویتامین ۱۲B می‌تواند باعث بروز کم‌خونی شود.

جذب کافی ویتامین‌های گروه B برای حفظ عملکردهای شناختی

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

تهران- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگزارشی از سفر به سمنان، نوشت: دستوراتی برای نجات بخشی اثر تاریخی۲ هزار ساله صادر کردم تا اعتبار کاوش آن را تامین کنم و دیوار زندان سابق، مقابل محل مرمت کاروانسرای عباسی را هم خراب می‌کنیم.

معرفی کاروانسراهای استان سمنان

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، عزت الله ضرغامی روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سال‌هاست وسط شهر سمنان یک اثر تاریخی ۲ هزار ساله محل جولان معتادان شده و شهرداری هم یک بنای بلند چسبیده به آن ساخته است. دستوراتی برای نجات بخشی اثر صادر کردم تا اعتبار کاوش آن را تامین کنم. دیوار زندان سابق، مقابل محل مرمت کاروانسرای عباسی را هم خراب می‌کنیم.

ادامه مطلب

 

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

سفر خانوادگی
به جرئت می توان گفت یکی از معمول ترین و خاطره انگیزترین انواع سفر، مسافرت خانوادگی است. سفر خانوادگی نکات مثبت بسیاری دارد که می توان به برخی از آنها اشاره کرد:

به وجود آمدن جمعی خودمانی و جوی مثبت **

** کاهش هزینه های سفر

** ایجاد همبستگی بیشتر بین اعضای خانواده

البته محدودیت هایی نیز به همراه دارد که ممکن است باب میل هر سلیقه ای نباشد.

با ویزای کانادا به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟ | گروه آریا

سفر خانوادگی خاطره انگیز

 

از جمله محدودیت های سفر خانوادگی می توان به سلیقه ها و علایق مختلف اشاره کرد، همین امر می تواند تفریحات و آزادی عمل شما را محدودتر کند. در چنین مواقعی افراد حاضر در سفر باید خود را با یکدیگر تطبیق بدهند تا از بروز مشکلات و سوء تفاهمات جلوگیری شود.

 در سفر خانوادگی، به ویژه اگر تعداد افراد حاضر در سفر زیاد تر از حد معمول باشد، تغییراتی در رزرو اقامتگاه رخ می دهد. گاهی اعضای خانواده از رزرو هتل های لوکس صرف نظر می کنند و به اقامتگاهی به صرفه تر روی می آورند.

 

 

سفر تنهایی
سپری کردن وقت با خود و تجربه احساس تنهایی و استقلال از جمله احساسات مثبتی است که هر انسانی باید آن را تجربه کند. سفر کردن به شکل انفرادی و تنهایی، گامی است به سوی رشد و تعالی شخصی و درک بیشتر خویش و محیطی که در آن زندگی می کنیم.  

 

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

یکی از مزیت های سفر کردن در اختیار انسان قرار می دهد آموزش زندگی در لحظه حال است. سفر مدت زمان کوتاهی دارد و همین مدت زمان کوتاه شما را مجبور خواهد کرد که از تمام لحظات سفر به خوبی استفاده کرده و همه چیز را با جان و دل احساس کنید. در سفر، همه چیز لذت بخش و دوست داشتنی است.

سفر در طبیعتاگر در شهر خودتان باشید ممکن است وارد شدن در مکان هایی که شلوغی و ازدحام زیادی در آن موج می زند، برایتان آزار دهنده باشد، اما این مساله در سفر، به هیچ عنوان ناراحت تان نمی کند. هیچ سختی در سفر برای شما سخت نیست، همه چیز در نهایت شیرینی است و این یکی از معجزاتی که مسافرت با خود به همراه دارد.

برخی می گویند که سفر کردن مانند عاشق شدن است؛ در حس و ارتباطی که بین دو انسان به وجود می آید همیشه وقایع تلخ نیز شیرین به نظر می آیند؛ درست مانند سفر رفتن. وقتی شما به یک مکان جدید وارد می شوید، اگر حس خوبی نسبت به شهر و یا کشوری که به آن سفر کرده اید پیدا کنید، هیچ اتفاق ناخوشایندی نمی تواند خاطر شما را مکدر کند؛ چون می دانید این سفر به زودی تمام خواهد شد، بنابراین سعی می کنید به تمام حوادثی که برایتان پیش می آید با نگاهی مثبت نظر کنید و این دقیقا همان زندگی در حوضچه اکنون است.

  • با فرهنگ های مختلف آشنا می شوید 

یکی از مزیت های سفر کردن، آشنایی با فرهنگ های مختلف است. آشنایی با مردمانی که فکر، فرهنگ، عقیده و نژادی متفاوت از فکر و نژاد شما دارند می تواند درس های زیادی را به شما آموزش دهد.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

اگر هنگام سفر به کووید-۱۹ مبتلا شدید... - ایسنا

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام هزینه سفر هوایی به عراق، از آغاز این سفرها از ۲۳ آبان‌ماه خبر داد و آخرین اقدامات برای ازسرگیری سفر سوریه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا رشیدیان در رادیو گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت‌گرفته برای راه‌اندازی سفرهای زیارتی سوریه و زیارت حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، این هفته هیأتی از سازمان حج و زیارت به سوریه اعزام می‌شود تا مقدمات سفرهای زیارتی را به این کشور فراهم کند.

او افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی از طریق وزارت خارجه کشورمان برای مقامات سوری ارسال شده است و در حال پیگیری هستند و امیدواریم این هفته به توافقات نهایی دست یابیم تا اعزام زائران به سوریه نیز هر چه سریع‌تر امکان‌پذیر شود.

آغاز سفرهای هوایی به عراق از ۲۳ آبان‌ماه

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به لغو روادید سفرهای زیارتی هوایی به عراق و آغاز اعزام کاروان‌های مجاز زیر نظر سازمان حج و زیارت، گفت: گروه‌هایی را برای فراهم کردن امکانات رفاهی همچون اسکان، تغذیه، تردد و سلامت زائران کشورمان به عراق اعزام کرده‌ایم و ان‌شاء‌الله از ۲۳ آبان‌ماه اعزام زائران به صورت هوایی آغاز می‌شود.

رشیدیان افزود: با توجه به این‌که مجوز بازگشت زمینی زائران عتبات نیز با پیگیری‌های صورت‌گرفته صادر شده است، شاهد کاهش هزینه‌های سفر خواهیم بود.

او همچنین از پیگیری سازمان حج و زیارت برای ازسرگیری سفرهای زیارتی زمینی به عتبات عالیات خبر داد و بیان کرد: امیدواریم پس از آغاز اعزام کاروان‌های مجاز هوایی از اواخر این ماه و باتوجه به واکسیناسیون مردم که به طور گسترده صورت گرفته است و ادامه دارد، شرایط سفرهای زمینی عتبات عالیات فراهم شود تا زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت این نوع اعزام‌ها نیز بهره‌مند شوند.

  • بازار اصفهان